четвртак, 26. август 2010.

ЈЕЛА И ПИЋА ДЕРВЕНТЕ


Гастро понуда Дервенте

На 5. дервентском сајаму привреде и туризма у Дервенти предстваљена су традиционална јела и пића дервентских крајева.
Данас, кад се говори о гастро понуди, или народски речено, о јелима и пићима овог краја, онда, ту сусрећемо утицаје разних етничких култура и обичаја, што чини гастро културу Дервенте разноврсном и богатом.
Поред чувеног календеровачког сира, који је својеврстан бренд гастрономије Дервенте, изложен је и приказан сир од цијелог козијег млијека из Плехана, те ракија шљивовица и ракија од крушке и карамута из Дријена, Плехана,Трстенаца, манастира Бишња, као и многи воћне ликери, природни сокови (од јабуке), сухо воће и један гастрономски и љековити раритет, уље од бундаве (тикве), које се производи у Бунару.
Родови и плодови ових крајева су народу омогућили прављења разних врста традиционалних јела и пића, која су се  од давнина задржала до данашњих дана. Као јединствен производ ових крајева је  Преснац са шљивама,Трстеначка шницла од свињског меса и грах гњецо.
Ту су још разна јела од пилетине, сатараши од поврћа, рибља чорба, чорбанци и разне врсте пита, разне врсте салата и колача.
Многобројни посјетиоци имали су прилику да пробају разне специјалитете, и да као страствени сладокусци уживају у богаству јела и пића дервентског краја.  
Tekst i fotografije: © by Savko PEĆIĆ PESA

3 коментара:

  1. поезија за гурмане

    “преснац“ и то још са шљивама ми дјелује веома привлачно („преснац“ нисам јео има читава вјечност, а шљиве волим у сваком „агрегатном стању“ – мојој бољој половини јеовај специјалитет потпуно стран)

    уље од бундеве: ја сам иначе стравсвени поклоник „необичних јестивих уља“, ова врста уља ми није непозната и већ дуже вријеме је саставни дио моје кухиње, али и поред тога веома сам радознао јер је „наше горе лист“

    грах „гњецо“ – пасуљ је србско национално јело, он је специјалитет било како да се спрема (да ли можда имаш његов рецепт?)

    ОдговориИзбриши
  2. Ne kaže ona stara izreka zadžabe: reci mi šta jedeš pa ću ti reći kakav si!
    Bogatsvo jedne kuhinje govori o bogatstvu duha tog naroda, tako da osim ovoga nemam komentar, samo jedno mmmmmm.....

    ОдговориИзбриши
  3. Пријатељу Миро!
    Потрудићу се да прибавим рецепте, па ако ништа, онако како Марица то ради. И ја волим грах , као јело.
    Поздрав !

    Мрвице!
    Хвала, хвала, ето створишмо и ми каталог дервентских јела,а богата, једноставна и добра јесу одувијек била. Баш онако како су наше прабаке и баке радиле са мало, али да буде добро и укусно. Поготово природно,без додатака индустрије.

    ОдговориИзбриши