понедељак, 22. јун 2009.

НЕКАД БИЛО - ВЕЛИКА ПОПЛАВА

НЕКАД БИЛО - ВЕЛИКА ПОПЛАВА

У јуну 1976. године, општину Дервента задесила је велика поплава. Бујица воде, која је након олујног невремена у току ноћи била огромна у горњем току ријеке, сручила се у корито толиком брзином да су многи кампери поред Укрине морали спас да потраже на дрвећу. Бујица је однијела неколико мостова, велики број стоке. Сви засијани усјеви у пољима су уништени, па је начињена огромна штета у пољопривреди. У граду је пријетила опасност да Укрина поруши насип и поплави читав дио града преко Укрине. На хиљаде кућа се нашло у води, као и имања. Била је то за Дервенту година ванредног стања, која ће се дуго памтити, а о поплави свједоче сачуване фотографије.

6 коментара:

  1. ...те „плавне године“ сам у ОШ „Никола Тесла“ завршио осми разред - све што сам могао да видим, при погледу на град и приградска мјеста од моје куће (Агићи, Омерагићи), било је под водом... СТРАШНО!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман22. јун 2009. 02:11

    ja sam bio u akciji sanacije šteta od ove poplave kao osnovac iz OŠ Đorđo Panzalović iz Osinje.

    NOVIĆ

    ОдговориИзбриши
  3. …па драги мој господине Новићу, ми се вјероватно и познајемо
    - ја сам седми разред завршио у ОШ „Ђорђе Панзаловић“...

    Поздрав од Мирослава

    ОдговориИзбриши
  4. У то вријеме у поподневним часовима отишао сам у село Појезна. Нисам знао да су и потоци излили. Драшан је збрисао сву љетину. Онда одем код сестре Бебе у Доље Церане са пок. Миланом Пећићем. Са Градине смо гледали огромну водену површину. Изгледало је, као близу, једно јуне је мукало. Било је запело за дрво, вјероватно ланац, којим је било везано. Напливао сам да га спасим, и тек кад сам одмако око 50 метра од обале видио сам да је то подалеко,а још горе и дрво и јуне је водена стихија прогутала. Вратио сам се панично,али свјесно да не подлегнем страху.Тек на обали сам престрашен видио коју сам глупост направио,а остали су ме зачуђено гледали , питајући : '' Шта ти би...?'' И сад ме страх на ту помисао ухвати. Младост лудост.
    Поздрав свима!

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман23. јун 2009. 00:49

    Sjećam se i ja te poplave samo po pričama,tada sam imao 12 godina.E moj Savko,plemenitost te je mogla stajati života.ali hvala Bogu da je na vrijeme udaljio od tebe i drvo i goveče.
    Pozdrav Savko,Miroslave i Noviću

    Pero Vaslić

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман25. јун 2009. 04:48

    Za sve greske u zivotu

    iskreno se pokajati

    ako samo dobro cinis

    Bog ce tebi dobro dati

    Za vasu plemenitost,Bog vas je nagradijo i sacuvao.Koliko da je ta scena bila strasna i jeziva,mislim ipak da ste u dusi zadovoljni sto ste pokusali.Pozdrav.

    ОдговориИзбриши